23948sdkhjf
Annonce

Stærkt netværk og robotter hjælper B&O i kopi-krig

Direkte kopier ser man flest af i Kina. Men i Europa bruger flere B&Os patenter uautoriseret

Kendskab og kopier går hånd i hånd. Det har Bang & Olufsen måtte sande, og det er ikke blot direkte produktkopier, den danske hi-fi producent kæmper imod. Designs, varemærker og patenter anvender konkurrenter også. Det skriver Finans.dk.

Læs også: Sælger over 250 varer på sin webshop: Ét produkt har dog kostet en shitstorm

Særligt B&O Play-produkter og andre af de mindre produkter bliver kopieret.

Mens de direkte kopier af produkterne er mest udbredte i Kina, ser man i Europa flere virksomheder uden tilknytning til B&O bruge patenter uden tilladelse.

Robotter, toldere og et stærkt netværk
B&O står dog ikke alene i kampen mod kopisterne. Selskabets juridiske afdeling er godt hjulpet af et stærkt netværk.

- På det punkt er vi som virksomhed ret heldige, da vi har et stærkt community omkring vores brand. Det gør også vores job nemmere, fordi der er så mange personer, som brænder for brandet og gerne vil bidrage til at beskytte det, siger juridisk direktør i B&O, Line Køhler Ljungdahl, til Finans.dk. 

Samarbejde med toldmyndigheder rundt om i verden samt robotter, der døgnet rundt scanner hjemmesider for mulige brud på B&Os rettigheder, er vigtige værktøjer i B&Os kopi-kamp. 

Kommenter artiklen
Annonce
Udvalgte artikler

    Nyhedsbreve

    Send til en kollega

    0.237